Conceptions of science in Brazilian high school: a review of publications produced after the 2012 DCNEM
Resumo
The present study aims to analyze publications that approach teachers’ and high school students’ conceptions of science. Therefore, we carried out a literature review based on articles available on the Capes Journals Portal, published since the definition of the National Curriculum Guidelines for High School, from January 2012 until 2020. The systematic review method used was the Systematic Search Flow (SSF). Among the publications found, we observed that the pedagogical activities proposed to reflect science with the subjects involved in the research contexts were in harmony with the contextual approach of science teaching and the provisions of the high school curriculum guidelines. Another finding was the small number of articles selected for the bibliographic portfolio, which corresponded to four publications. Such quantity is an indication that the field of research on conceptions of science in the context of Brazilian high schools still needs to be explored.
Palavras-chave
Texto completo:
PDFA (English)DOI: 10.3895/actio.v7n2.14726
Apontamentos
Direitos autorais 2022 ACTIO: Docência em Ciências
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
Dados Internacionais de Catalogação na Publicação
______________________________________________________________________
ACTIO : docência em ciências [recurso eletrônico] / Universidade Tecnológica Federal
do Paraná, Programa de Pós-graduação em Formação Científica, Educacional
e Tecnológica. – v. 1, n. 1 (Set.-Dez. 2016-). – Curitiba, Universidade
Tecnológica Federal do Paraná, 2016-
v. : il.
Modo de acesso: World Wide Web
Quadrimestral
Texto em português, espanhol, inglês e francês
Título extraído da tela de título (visualizado em 23 jun. 2021)
ISSN: 2525-8923
1. Ciência – Periódicos. 2. Ciência – Estudo e ensino – Periódicos. 3. Biologia
– Estudo e ensino – Periódicos. 4. Física – Estudo e ensino – Periódicos. 5. Química
– Estudo e ensino – Periódicos. 6. Matemática – Estudo e ensino – Periódicos.
I. Universidade Tecnológica Federal do Paraná. Programa de Pós-graduação
em Formação Científica, Educacional e Tecnológica.
CDD: ed. 23 -- 505
______________________________________________________________________
Biblioteca Central da UTFPR, Câmpus Curitiba
Bibliotecário: Adriano Lopes CRB-9/1429
ISSN: 2525-8923